Fondacija Infohouse će tokom ove godine sa UniCredi Banke, te UniCredit Fondacijom voditi projekat „Medijska pismenost za djecu: Birajmo šta čitamo“, a u okviru projekta „Podrška djetinjstvu“.
Većina djecu u dobi do 16 godina u 19 zemalja EU (EU Kids Online 2020: Survey results from 19 countries) navelo je da pametne telefone koristi “svakodnevno” ili “gotovo čitavo vrijeme”, da sve više vremena provedu na internetu, svjesni smo da djeca, naročito u BIH ne dobijaju ne dobijaju odgovarajuću potporu ili savjete od roditelja, učitelja ili prijatelja.
U slučaju suočavanja s negativnim iskustvima na internetu, za pomoć se većinom obraćaju roditeljima i prijateljima, a tek rijetko učiteljima ili stručnjacima čiji opis poslova obuhvaća i pomoć djeci u virtualnom svijetu. S druge strane, djeca na internetu usvajaju informacije, koje ne provjeravaju, podliježu manipulacijama, lažima, teorijama zavjere.
Dosadašnja istraživanja pokazuju kako medijska pismenost u BiH nije visoko na ljestvici prioriteta kreatora medijskih i obrazovnih politika. Značajno je od početka obrazovanja (a i ranije) razvijati kritički pristup medijskim sadržajima i medijima,a Fondacija Infohouse će to činiti kroz interaktivne javne sesije sa učenicima od 6. do 9. razreda u osnovnim školama na području Sarajeva i Zenice.
Predavači će navođenjem problema, akcijama, primjerima i vježbama prepoznavanja lažnih vijesti, spinova, dezinformacija, manipulacija objasniti kako spinovana vijest funkcionira, momenta kad “sto puta izgovorena laž postaje istina”. Demistificiraćemo vijesti, razgovarati o nivoima medijske pismenosti I zašto je ona važna. Govorićemo o medijima, kako funkcioniraju, zašto su bitni, ko ih osniva, zašto, kome služe, a kome bi trebali služiti, ko ih posjeduje, kontrolira, o “korisnim i štetnim” medijskim sadržajima, o novim tehnologijama, kako korisnici, u ovom slučaju mladi mogu utjecati na formiranje javnog mnijenja i stavova. Učit ćemo ih kako mediji mogu utjecati na svakodnevni život i odvesti nas u oba smjera – učiniti gorim, ali i kvalitetnijim.
Povećanje znanja učenika o medijskoj pismenosti direktno reflektira i na unapređenje njihovih kompetencija. Cilj je povećati otpornost mladih spram dezinformacija, fake news i medijskih manipulacija.
Procjenjujemo da će direktni učesnici proširiti znanje o fake news, dezinformacijama na minimalno po 3 osobe iz svoje bliže okoline, biće kreiran pool onih koji mogu biti jezgra drugih medijskih i aktivističkih projekata. Učesnici će također unaprijediti kompetencije za prepoznavanje medijskih dezinformacija, što je u Europi odavno već “obavezno gradivo”, posebno i zbog činjenice da sve više mladih, prema istraživanjima, a o tome kod nas nema niti govora, doživljava nasilje u virtualnom svijetu.