Scroll Top
19th Ave New York, NY 95822, USA

Sarajevo: Djeca iz BiH preko uvredljivog grafita iscrtala mural

dd34e32172fe0202ef287e574244e1d2

Djeca iz Tuzle, Gradačca, Lukavca, Zavidovića i Sarajeva, njih oko 50, učestvovalo je danas u akciji iscrtavanja murala preslikavanjem grafita s govorom mržnje prema LGBT osobama, što je upriličeno u okviru USAID-ovog projekta “Budi inspiracija”.

Učenici Srednje tehničke škole “Zavidovići” Bakir Kadrić i Gimnazije “Meša Selimović” Tuzla Nizama Adžemović kažu da su kroz projekat naučili važnu lekciju da govor mržnje treba uklanjati sa javnih mjesta i stambenih objekata.

Predstavnik zgrade na kojoj je bio uvredljiv grafit Muharem Muhamedović mišljenja je da je potrebno ukloniti grafite koji su obojeni nacionalizmom i ksenofobijom.

USAID projekat me naučio da uvredljive grafite i govor mržnje moramo uklanjati iz naše lokalne sredine i to ću nastaviti da radim u životu – kazao je Ishak Salkić iz Srednje tehničke škole Zavidovići.

Predstavnik Udruženja “Obojena klapa” Vedran Porićanin pojasnio je da je danas nacrtan mural kao podrška svim umjetnicima da rade ono što vole, ali i da se djeca educiraju kako bi radili dobre stvari.

Zahvalio je organizaciji USAID-a što je odlučila podržati takav projekat jer ih je sve manje, a veoma su potrebni jer su učinkoviti.

U okviru takozvane “Paint Back” aktivnosti, odnosno prefarbavanja javnih površina, projekat “Budi inspiracija” će organizirati kreativnu radionicu za učenike srednjih škola iz svih krajeva Bosne i Hercegovine za praktičnu obuku kako da neprikladne grafite transformirali u umjetnička djela.

Projekat “Animiranje mladih za pomirenje – Budi inspiracija” je posvećen kreiranju većeg nivoa razumijevanja među mladima o različitim narativima konflikta u BiH i izgradnji saradnje između mladih koji dolaze iz različitih etničkih sredina u borbi protiv etno-nacionalističke retorike.

Program se sastoji od niza aktivnosti koje uključuju rad sa srednjoškolcima, studentima i mladim političarima, tokom kojih će učesnici imati priliku da kroz predavanja i praktične simulacije nauče o procesima suočavanja s prošlošću, te da znanja primijene na terenu kroz kreativni rad, projekte i akcije.